EZGİ Kurt Toptan / ÖZEL HABER
Birleşmiş Milletler'in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu olarak olumlu haberlere odaklanan İngiliz haber yayını Smiley Movement (Gülümseme Hareketi), 2017 yılında kuruldu. Franklin Loufrani'nin Fransız gazetesi France-Soir'da iyi hissettiren hikayelere yer vermesinden yaklaşık kırk yıl sonra başlayan bu hareket, "Dünyamızı Değiştirecek 17 Hedef" temasıyla ilerliyor. Ayrıca, kişisel hikayelerin paylaşıldığı Smiley Talks etkinlikleri düzenleyen Smiley Movement Network (Gülümseme Hareketi Ağı), 19 Temmuz 2019'da hayır kurumları ve hayırsever insanları bir araya getirmeye başladı.
“OLUMLU DEĞİŞİME İLHAM”
Smiley Movement'ın web sayfasında yer alan açıklamaya göre, umut, iyimserlik ve küçük eylemlerin büyük etki yaratabileceğine inanılıyor. Smiley Movement, “Dünyamızda iyilik yapan insanları ve kuruluşları öne çıkararak topluma olumlu değişim ilhamı vermeyi hedefleyen bir değişim platformu” tanımını getiriyor.
İYİLİK AMA NASIL?
Fark yaratan insanları tanıtmayı ve diğerlerini gönüllü olmaya, bağış yapmaya, bağış toplamaya veya dünyayı dönüştüren girişimler kurmaya teşvik etmeyi amaçlayan hareket ilginç bir ankete de atıf yapıyor. Yapılan anket, halkın yüzde 82'sinin dünyada iyilik yapmak istediğini ancak nasıl başlayacaklarından emin olmadığını ortaya koydu.
Smiley Movement, hayır kurumları, gönüllü ve topluluk grupları gibi sivil toplum kuruluşları ve kâr amacı gütmeyen organizasyonlara halkla daha etkili etkileşim kurmaları konusunda destek sağlamak amacıyla faaliyetlerine başladı.
HAREKET NASIL DOĞDU?
Politika ve gündem haberlerinin sıkıcı hale gelmesi üzerine, 1971'de France Soir gazetesi editörü Franklin Loufrani, gazetede olumlu ve eğlenceli haberleri öne çıkarmak amacıyla Smiley'yi yarattı. Birkaç yıl sonra, 2018'de, Smiley'in CEO'su olan Franklin’in oğlu Nicolas, insanlara toplumlarındaki değişim yaratanlarla etkileşime geçmeleri için ihtiyaç duydukları bilgi ve araçları sunmayı amaçlayan kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Smiley Movement'ı (Gülümseme Hareketi) başlatma fikrini ortaya attı.
AMAÇ, DAHA YANAŞANABİLİR BİR DÜNYA
Smiley Movement, “Franklin'in orijinal pozitif gazetecilik anlayışını yeni nesil için modernleştidiğini amaçlarının ise dünyamızı daha yaşanabilir bir yer haline getirme konusunda tutkulu ve ileri görüşlü kişilere bir platform sunmak ve halkı hayır sektörü hakkında daha iyi bilgilendirmek istediklerini, anket sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 82'si bu konuda daha fazla bilgi sahibi olsalar daha fazla gönüllü olacaklarını belirtiğini” açıklıyor.
Hareket çalışmalarını, Birleşmiş Milletler'in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile uyumlu hale getirmeyi de hedefliyor.
“DEĞİŞİM OLUMLU ZİHNİYETLE BAŞLAR”
Hareket, kendisini ayrıca “Ne yapıyoruz” ve “Neyi başarmak istiyoruz” soruları ile de şu maddelerle tarif ediyor:
"Değişimin olumlu bir zihniyetle başladığına inanıyoruz. Hareketimiz, ana akım medyada sıklıkla karşılaşılan olumsuz anlatılara karşı bir antidot işlevi görüyor. Amacımız, insanlara daha iyimser bir gelecek hayali kurmaları ve çözümün bir parçası olmaları için ilham vermek. Bu misyonu Smiley News aracılığıyla gerçekleştiriyoruz. İlham verici bireyler ve kuruluşlar hakkında olumlu haberler, ilham veren özellikler ve göz alıcı videolar sunarak, daha iyi bir dünya için katkıda bulunmayı amaçlıyoruz."
"Dünyamızı daha yaşanabilir bir yer haline getirmek için iş birliğini teşvik etmek amacıyla, üçüncü sektör liderleri, kampanyacılar ve uzmanlarla 'Gülümse Konuşmalar' (Smiley Talks) adlı düşündürücü panel görüşmeleri düzenliyoruz. Hayırseverlik filmlerini bir araya getiren, destekleyen ve tanıtan dünyanın en büyük amaca dayalı film festivali Charity Film Ödülleri'ne ev sahipliği yapıyoruz."
Genç tasarımcı Kazna Asker, Yemenli bir ailenin çocuğu olarak Liverpool'da doğdu. Erken yaşlardan itibaren bağış toplama ve toplumsal değerleri giyime entegre etme deneyimi kazandı. Sheffield'da yaşarken Smiley Movement Network ile daha yakın bir bağ kurarak yardım faaliyetlerinde aktif rol almaya başladı.
İYİLİK İÇİN EŞLEŞTİRME İLE SOSYAL ETKİ YARATMAK
"Ayrıca, 'Matchmaking for Good' (İyilik İçin Eşleştirme) hizmetimizle, Smiley'nin ticari ortaklıklarına anlam katıyoruz. Bu hizmet, CSR (Kurumsal Sosyal Sorumluluk) girişimlerini hayır projeleriyle birleştirerek sosyal etki yaratmamızı sağlıyor. Yaptığımız haberler, videolar ve etkinliklerle, hayır kurumlarının tanıtımını yaparak çalışmalarını ve misyonlarını geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyoruz. Pazarlamanın hayır kurumları için kritik bir maliyet olduğunu biliyoruz ve bu nedenle, halkla etkileşimi artıracak içerikler oluşturarak onlara ve topluluklara hizmet etmeyi amaçlıyoruz."